Google melancarkan Google Expeditions, VR kini di di dalam kelas

Hari ini Google telah memperkenalkan Google Expeditions setelah menguji versi percubaannya selama beberapa bulan kepada umum. Saya turut terpilih untuk menggunakan Google Expeditions Beta setelah mengisi borang permohonan kepada mereka Februari lalu.

Google telah bekerjasama dengan pendidik dan pereka bahan pengajaran dan pembelajaran untuk mencipta lebih dari 100 lawatan yang menakjubkan, dengan tujuan memberi peluang kepada para pelajar menimba pengalaman baru. Aplikasi yang ditawarkan adalah percuma dan Play Store, seterusnya sekolah boleh membeli set kit VR daripada Google ataupun boleh membeli kit sendiri.

Masih ingat lagi semasa belajar matapelajaran Geografi di sekolah menengah pada tahun 2000, imej di buku teks amat penting untuk memberi gambaran sesuatu tempat. Selain itu, kami juga merujuk kepada globe dan atlas di dalam bilik Geografi. Kemudiannya, apabila datangnya aplikasi Google Earth, ianya membuka dunia dengan lebih luas dalam dunia pendidikan. Kini teknologi VR memberi satu pengalaman baharu dengan paparan lebih nyata dan jelas.

Ketahui lebih lanjut mengenai Google Expeditions

Komen

komen

Comments have been closed/disabled for this content.